viernes, 1 de junio de 2012

Primera experiència al centre.


Bones a tot i totes, en primer lloc hem vull disculpà per no haver fet cap entrada fins ara però per motius informàtics i personals no m’ha estat possible encara que no justifica la meva feina no realitzada de cara a n’ aquest bloc i a l’assignatura.

El meu centre és CEIP Son Basca i esta situat al municipi de Sa Pobla, és el centre escolar més nou del poble.

El primer dia va ser un dia molt especial amb molts de nervis. Vam presentar-nos al centre a les 8:30 i allà ens va rebre l’equip directiu del centre i ens va presentar al meu company de pràctiques i jo les nostres tutores. Una vegada fetes les presentacions vam anar fins a l’aula i ens van informar de la metodologia que seguia el centre, dels projectes que estaven fent, de les instal·lacions de les quals disposaven, entre d’altres aspectes. Després vam anar a cercar als nins i vam anar una altre vegada a l’aula, seguidament vam passar a les presentacions. A l’hora del pati me va presentar les mestres de les especialitats i l’equip de suport.  

Com a primer dia vaig estar contenta i vaig tenir moltes bones impressions. Una de les coses que hem va cridar l’atenció és que la tutora no s’enfadava si l’actitud dels nins no era l’adient i el que feia era recompensar l’actitud dels que ho feien bé. També que la tutora escoltava molt els nins i tenia en compte el que ells demanaven i contaven. Una altre aspecte important del dia va ser que la PT va venir a l’aula a fer suport i els nins que estan amb ella no sortien de l’aula. En quan a les TIC dins l’aula també hem va agradar ja que l’aula disposava d’una pissarra digital i un ordenador.

En canvi hi va haver petites coses que em van desil·lusionar una mica com per exemple que hi va haver una parell de nins que van sortir a defora de l’aula per anar amb L’AD i que tenien llibre de text a totes les àrees menys a l’àrea de Medi que feien un projecte dels volcans.  
Amb el que hem vaig fixar va ser amb un nin que era nouvingut i no dominava la nostra llengua, aquest nin em va impressionar molt per la motivació intrínseca que tenia a l’hora de fer feina i l’explotació de tots els seus recursos per expressar-se. Aquest nin va ser el que vaig triar per fer-li un seguiment ja que la tutora de pràctiques de l’UIB ens va encomanar la tasca de fer un seguiment a un nin.

Com a conclusió dir que la primera setmana va ser més d’observació i d’ajuda a la tutora i em vaig dur molt bones impressions, va ser com un mescla de tot tipus de sensacions i cada dia frisava de tornar al centre amb més ganes que mai.

No hay comentarios:

Publicar un comentario