miércoles, 6 de junio de 2012

Escola inclusiva


Bones a tots i totes, avui m’agradaria parlar d’un programa que molts coneixeu que fan a TV3 i és diu Mestres. El capítol del qual parlaré és el de “L’escola per a tots” en el qual parlen sobre una escola inclusiva.

El que ens proposa aquest capítol és el d’una escola ordinària que tingui cabuda per tots i una normalització d’aquesta situació, que el mestre conegui els seus alumnes i sigui capaç de detectar les necessitats de cada alumne per poder donar-li una resposta i que aprengui millor. També ens explica que una aula amb molta diversitat no engloba només a nins amb problemes sinó que parlem de una classe on cada nin té el seu propi estic d’aprenentatge, el seu estil de pensament i el seu estat d’ànim. Per aquest motiu els hem de donar tot un ventall de possibilitats a l’hora d’aprendre i que ells siguin capaços de triar el camí que els sigui més adient depenent de les seves necessitats. Al capítol però ens diu que moltes vegades la barrera que es troben és la falta de recursos, però tot i així aposten per una escola inclusiva.

Al capítol podem observar diferents contextos d’ensenyament com ara una escola de Barcelona que aposta per l’ inclusió i ens ensenya la manera com hi treballen, una aula hospitalària que ens mostra la seva metodologia i realitat diària, un institut que aposta per l’ inclusió de alumnes sords dins l’aula ordinària amb un intèrpret i a més la resta d’alumnes poden elegir com optativa l’assignatura de llenguatge de signes, una cantant que ens parla d’un mestre que la va influir molt ja que va partir dels seus interessos i la seva concreció curricular i així va trobar el seu camí, entre altres moltes opinions de mestres, alumnes,... molt interessants.

Una de les coses que m’ha cridat l’atenció és a vegades treuen els alumnes de les aules i els duen a aules a part dels seus companys, al vídeo ho justifiquen amb la falta de recursos del centre i que aquests nins que treuen de l’aula ho necessiten per el seu procés d’E-A.

 Al final del capítol explica que aquest camí no és fàcil i a vegades et trobes davant situacions difícils en les que alguns nins no poden seguir al centre ordinari perquè  a vegades hi ha casos que l’escola ordinària no els pot donar les millors ajudes i les millors atencions, o que els hi pot donar fins a un moment i aquest és un dilema existent avui en dia. Jo penso com diu Pere Pujolàs () que no podem dir mai tots excepte... ja que quan parlem d’educació inclusiva son tots els alumnes i clar que hi pot haver casos més greu però hem de donar la possibilitat que els moments educatius que tinguin aquests alumnes siguin dins un entorn normalitzat. Ja que hi ha casos en que perquè un nin no ho passi malament es protegeix i s’aïlla de la resta i jo pens igual que en Pere Pujolàs que això no els ajuda perquè tots hem d’acceptar que som diferents uns dels altres hi hauria de ser una cosa normal dins la societat actual amb la qual vivim.
Vos recomano que mireu aquest capítol ja que podreu extreure moltes coses interessants.

1 comentario:

  1. Bones Antònia jo també he vist aquest capítol i pens que es molt interesant i que tots podriem prendre alguns dels exemples que surten com a referent per fer-nos propostes de millorar des de l'experiència que nosaltres vivim.

    Ja que tot i que en la meva escola es cregui amb l'inclusió i es faci molta feina per intentar incorporar sobretot des del primer cicle el treball per competències etc. Falta molta feina però el important es que treballa per aconseguir-ho.

    ResponderEliminar