martes, 5 de junio de 2012

Mestre/a de suport dins l'aula.


Bones a tots i totes, avui m’agradaria reflexionar de quines característiques, actituds i aptituds hauria de tenir un mestre de suport.
Des del meu punt de vista i del que hem parlat a classe un mestre de suport ha de complir diferents punts com:

  •  Donar resposta a totes les necessitats dels nostres alumnes ja que dins l’aula trobem una gran diversitat i cada alumne es mereix que se’ls doni una resposta davant la seva manera d’aprendre.
  •  Tenir ganes de fer feina, ser positiu i no rendir-se davant les dificultats dels nostres alumnes, per el que implica donar suport en tot moment durant tot el seu procés d’E-A.
  • Ha de tenir perseverança, empatia i creativitat, ja que aquests factors garantiran una bona feina.
  •   Escoltar als nostres alumnes que els agrada, que els interessa,... i guiar-los cap allà on nosaltres volem arribar però a traves dels seus interessos.
  •   Habilitats comunicatives, hem de ser uns bons transmissors.
  •  Confiança, hem de donar confiança als nostres alumnes perquè ens considerin un més de l’aula i que no ens vegin com una figura autoritària, i també hem de transmetre aquesta confiança cap a ells, que confiïn amb ells mateixos. El mestre també ha de tenir una gran confiança amb si mateix ja que sinó no podrà transmetre-la als alumnes.
  •  Lluitar per allò que volem aconseguir, no ens hem de rendir davant les dificultats que puguin sorgir, sinó sempre hem d’intentar cercar una solució tenint en compte que cercar la solució a tots els problemes pot dur-nos a situacions difícils.
  •  Treball en equip, ha d’existir una bona coordinació entre els mestres de suport i els tutors i partir de un tutor de suport per cicle ja que d’aquesta manera existeix una millor coordinació.
  • Demostrar en fets (anar superant passa a passa).
  •  No tirar la tovallola ja que es poden trobar moltes pegues.
  •  Hem de partir sempre de les concrecions curriculars i no de les dificultats, d’aquesta manera tenim l’èxit més assegurat.
  •   Donar estratègies obertes, flexibles i sobretot variades que atenguin els diversos estils d’E- A.
  •  Amplia varietat de recursos com més millor.
  • Suport inclusiu no sempre ha de ser el tutor qui faci la classe també es poden canviar els papers.
  •  Avaluació conjunta del que es va duent a terme i anar fent propostes de millora de cara a les pròximes sessions, ja que l’avaluació ens serveix per conèixer i millorar.

Aquest model de mestre/a de suport és el que des del meu punt de vista hauria d’existir a tots els centres escolars i no només s’hauria d’aplicar als mestres de suport sinó a tots els docents en general. Però desgraciadament al meu centre no és així, la mestra de suport compleix diverses d’aquestes característiques i fa una bona feina amb molts d’aspectes però n’hi ha d’altres que queden penjats, també hem de tenir en compte que no esta organitzat per cicles i per aquest motiu requereix molta feina que si el centre no es renova no es podrà millorar la coordinació i la feina a fer.
M’agradaria que si trobeu algun aspecte a afegir o en el qual no hi estigueu d’acord m’ho féssiu arribar a través d’un comentari.  Moltes gràcies.

No hay comentarios:

Publicar un comentario